header
> >

Are you epic?

Wil de echte host nu opstaan?

Stel: je bent op zoek naar een hospitality functie. Bijvoorbeeld als receptioniste, hostess of horecamedewerker. Jij gaat naar een vacature site en zoekt op hospitality. Er verschijnen 126 nieuwe vacatures. Hoe maak jij dan de keuze voor het juiste bedrijf?

Steeds meer grote bedrijven kijken naar de hotelbranche om te begrijpen hoe zij hun gasten succesvoller kunnen verwelkomen bij hen op kantoor. Want hospitality is hot! Ook organisaties die voorheen maar mondjesmaat met de ontvangst van hun gasten bezig waren, blijken in mum van tijd van gedaante gewisseld. Zij gingen naar bed met “een goede service voor een concurrerende prijs”, en werden wakker met DNA waarbinnen plotseling “de beleving van de gast” centraal staat. Kijkt men iets verder dan de spreekwoordelijke neus lang is, dan blijkt al snel dat dergelijke organisaties met een blinddoek op het bos in rennen.

Veel van dergelijke organisaties richten zich vooral op het herschrijven van de werkinstructies. ‘Verwelkom de bezoeker staand, gebruik driemaal de gast zijn naam, serveer een espresso met daarbij een glaasje water, informeer de gast over mogelijke files bij vertrek’. Dat is heel prettig en het helpt de gast een positieve mening te vormen over het bezoek en de organisatie. En gasten waarderen een dergelijke service met een hele stabiele 7,5.

Maar daarmee creëer je nog geen gastvrije organisatie met een hogere klantbeleving. Enkel organisaties waar hospitality daadwerkelijk onderdeel is van de cultuur zijn in staat om vanuit een persoonlijke benadering de beleving van de gast positief te beïnvloeden. In een dergelijke omgeving bepalen de kernwaarden het gedrag en zijn medewerkers in staat om gasten op een authentieke en oprechte wijze te ontvangen en te helpen. Daarmee worden emotie, écht contact en beleving onderdeel van de hospitality binnen een bedrijf. Als dat gebeurt, dan komt er zicht op een klantwaardering van een 8 of zelfs een 9+.

Maar hoe herken jij tussen al die bedrijven die op zoek zijn naar hospitality medewerkers nu precies dat ene bedrijf waar hospitality meer is dan een koud kunstje? Dat bedrijf waar hospitality daadwerkelijk onderdeel is van de cultuur?

Stap 1: bezoek de website van het bedrijf.

Wanneer hospitality daadwerkelijk onderdeel is van de cultuur van het bedrijf, dan zal het bedrijf begrijpen hoe zij een gast of bezoeker op een persoonlijke manier ontvangen, informeren en service verlenen. Ook bij een bezoek aan de website! Als sollicitant wil jij op het vacaturedeel van de website dus het gevoel krijgen dat het bedrijf hier aandacht aan heeft besteed en zijn best doet om jou persoonlijk aan te spreken, goed te informeren en de juiste service te verlenen. Prettig te lezen teksten, een fijne gebruikerservaring en voldoende informatie, misschien zelfs aangevuld met beeld.

Stap 2: bel met de recruiter.

En stel een aantal vragen over de vacature. Een gastvrije organisatie met een hoge klantbeleving is blij met jouw telefoontje en zal behulpzaam zijn bij het beantwoorden van jouw vragen. Krijg jij een goed gevoel bij de persoon aan de andere kant van de telefoon? Voelt het als de normaalste zaak van de wereld dat jij nog wat extra informatie wenst? En niet als ‘lastig’? Dan ben jij klaar om jouw sollicitatie te versturen.

Stap 3: ga op gesprek bij de organisatie.

Jij zal direct voelen of jij op het juiste adres bent. Een organisatie die daadwerkelijk waarde hecht aan hospitality zal jou vriendelijk en persoonlijk ontvangen, in een prettige omgeving. Terwijl jij zit te wachten, zullen de mensen jou groeten in het voorbijgaan en op die manier contact met jou maken. Zet dat positieve gevoel zich door in het gesprek dat jij hebt, dan kunnen we jou feliciteren. Jij hebt één van die weinige bedrijven gevonden waar hospitality daadwerkelijk onderdeel is van de bedrijfscultuur.

Bekijk hier het overzicht van al onze beveiliging vacatures.

Deel deze epic pagina:

Facebook Twitter LinkedIn Email